Kolejowy most obrotowy na Szkarpawie Rybina
Most kolejowy nad rzeką Szkarpawą, usytuowany na trasie Stegna – Nowy Dwór Gdański w ramach Żuławskiej Kolei Dojazdowej, ma swoją historię sięgającą 1905 roku. Pierwotnie zaprojektowany i zbudowany przez firmę Stahlwerke Dortmund AG, most padł ofiarą zniszczeń w wyniku działań wojennych w 1945 roku, by zostać odbudowanym i ponownie uruchomionym w 1948 roku.
Najbardziej charakterystycznym elementem konstrukcji jest ruchome przęsło o długości 43 metrów, oparte na centralnym filarze usytuowanym pośrodku rzeki. Ten filar pełni rolę punktu podparcia dla mostu i zawiera w sobie niezbędne łożyska oraz mechanizm napędowy. Most, będący stałym elementem krajobrazu, jest dostępny dla żeglugi, jednak w sezonie letnim podlega dwukrotnemu dziennemu obracaniu, co umożliwia ruch pociągów wąskotorowych.
Warto nadmienić, że w czerwcu 2021 roku rozpoczął się remont mostu, mający na celu zachowanie i utrzymanie tej historycznej konstrukcji.